מאמרים

עקרונות היסוד של פילאטיס - חלק שני

עיקר ההצלחה של תרגול גופני נכון תלוי בהתכוונות לנשימה בעת תנועה ומכאן אנו מגיעים לעקרון השני החשוב והוא ריכוז- לשיטתו סבר פילאטיס, ריכוז מלא במחשבה בכל תנועה ותנועה מעצימה את עוצמת התנועה ואת ההשפעתה החיובית על חוסן הגוף בבחינת מעשה בלא כוונה כגוף ללא נשמה.
עקרון הרציפות הנו העיקרון השלישי החשוב של פילאטיס. כל תרגיל צריך לדידו להיות מקושר בקוהרנטיות מופלאה לתנועה או לתרגיל שלפניה. יצירת סדרת תנועות אקראית לא מולידה עוצמה כמו תנועה רציפה וקשורה.

מה יתרונותיה של שיטה זו.
את התרגול של הפילאטיס ניתן לבצע בכל מקום. גם מי שחושב שאין לו זמן ללכת לשיעורי אימון פילאטיס כי הוא עמוס בעבודה במשרד במשך כל שעות היום, נוכל לדחות את תירוציו ולומר לו שגם בין ריהוט משרדי פילאטיס מתקבל בברכה. וגם אם אתה מגיע הביתה וצריך לטפל בילדים להשכיב אותם לישון ולשמור עליהם, פילאטיס יתקבל בברכה גם בתוך חדרי תינוקות. אמנם נוף של ריהוט משרדי איננו הנוף המושלם לפיאלטיס. בכל זאת הקדשה של כמה דקות מחיינו תשפר רמת תפקודנו פלאים.
אימון הפילאטיס מחזק ומשפר את גמישותו וייציבותו של הגוף. משפרת את קשר הגוף נפש מה שמוריד את המתח הנפשי. כמו כן, הפילאטיס מחזק את שרירי הליבה שהם המונעים העיקריים לכאבי גב וכיו"ב.
ולא פחות חשוב משפרת את דימוי הגוף ומחזקת ביטחון עצמי

חזרה לחלק ראשון