תמונות
וידאו

עקרונות היסוד של פילאטיס

ב 1880 נולד בגרמניה ילד חולני במיוחד הסבל מאסטמה,בעיות לבביות ומרככת העצמות. מבנה גופו הצנום והחולה גמר בליבו את ההחלטה שיקדיש את חייו לאימון גופו ושיפור כושרו הגופני. מתוך חוויותיו ומצוקותיו בנה הילד סגנון אימון חדשני הדוגל באימון יציבתי אימון נשימתי המשלב גוף ונפש כחלק משיפור אורח החיים.

לילד הזו קראו ג'וזף פילאטיס, והוא אבי אימון הפילאטיס הידוע לרבים מאיתנו כיום.
אימון זה תפס בשנים האחרונות תאוצה חסרת תקדים מה שמעיד על הצלחתה וייחודה בתחום האימון הגופני.
נמשיך לספר על מעלליו של הנער שכל שיטתו מבוססת למעשה על תחנות ומאורעות שעבר במשך חייו.
בשנת 1912 עבר פילאטיס לאנגליה שם עבד כמתאגרף אלא שקריירת האיגוף נקטעה באיבה כאשר נאלץ להתגייס לצבא בלחמת העולם הראשונה. במהלך שירותו הצבאי התבונן פילאטיס בתנועת הגוף ויחסי התכוונות ותנועה וגיבש סגנון שכינה אותה השליטה Cotrology” " . שיטה זו נתבססה על שילוב בין שיטתו שלו לשיטת היוגה הקלאסית שאותה הכיר. וניתן לומר ששיטת פילאטיס ניזונה למעשה ממקורות אלו.
בשנת 1925 היגר פילאטיס לניו יורק. שם, יחד עם אשתו הקימו סטודיו שהעביר את שיטתו בעיקר לקהל רקדנים שנטו לסבול מפציעות שריר ועצם. פילאטיס סייע להם רבות בעזרת הטכניקה שפיתח להברראתם של פציעות אלו. הצלחתו של פילאטיס נתפשטה בקרב תלמידיו שהפיצו את בשורת שיטתו לרחבי ארצות הברית ומחוצה לה.


מהי תורף שיטתו של פילאטיס
נשימה- זהו עיקרון הבסיס של פילאטיס.

המשך מאמר